Monday, December 2, 2013

De nære ting


Written by my sister, Radostina Pedersen and dedicated to the small things in life.


Alle mennesker får det godt af at komme ud og shoppe, bruge penge på alle mulige lækre ting - fra sko, til telefoner, fjernsyn og hvad ved jeg mere. Jeg må indrømme at jeg er ikke så meget anderledes på det punkt. MEN når er jeg ked af det eller føler mig svigtet, alene osv. så er det ikke de ting der kan få smilen frem. Hvad er det så der kan det - DE NÆRE TING.
For ikke så længe siden måtte vi sige farvel til et menneske som sættede stor pris på de nære ting. Et smil, en hyggelig middag, en god tone, et kram… de ting sættede hun pris på, og en af de ting der betød mest for hende var at folk skulle behandle hinanden ordentligt. Vi kan allesammen lære meget af den gamle kvinde, hvis krop svigtede hende, selvom hun havde viljen til at leve og opleve hyggelige ting med sine nære. 
Alle mennesker har mister et eller andet, vi ved allesammen hvor svært det er at sige farvel til et sted, et menneske, et job, et land, en drøm … Men vi skal huske at tænke på hvad vi kan lære at alle de erfaringer og mennesker og hvordan vi kan ære dem.
Jeg vil ære min mands mormor ved at tænke positivt og være glad for de nære ting.
Jeg vil ære mit hjemland ved at være stolt af mit sprog og kultur, tænke på dem der kæmper for landet og ved at håbe i mit hjerte og sjæl at det vil blive bedre for dem og landet. 
Jeg vil ære min familie og venner som bor langt langt væk fra mig, ved at altid være der for dem når de vil snakke, græde eller grine. 
Jeg vil ære min morfar, farfar og onkel ved at aldrig glemme dem og det de har betydet for mig. 

Så husk nu at leve i nuet og nyde de nære ting… for livet er for kort!


Written by Radi Pedersen

Related Articles:

No comments:

Post a Comment