Saturday, March 29, 2014

Защото...вярвам



Пиша, защото искам, пиша, защото ми харесва, пиша, защото вярвам в словото, в думите, които като че ли носят в себе си частица божествено!  Вярвам, защото вярата е частта, без която не може: тя  е ключът към всяка врата. Вярвам, защото е по-добре да вярваш отколкото да не вярваш. 

 
Добро или зло, Бог или дявол, вяра или невяра...


Колко е лесно да повярваш? А нима не е и най-трудното нещо? Вярвай! А вярваш ли? Не, драги читателю, не в Библията, нито пък в Корана, не те карам да вярваш и в Рождество Христово, а просто да повярваш в нещо, каквото и да е то. Но не можеш, нали?

Аз не вярвам в Библията, не вярвам в свещеността на църквата, не вярвам в богопомазаността на свещеници и цялата клика “близки Богу”, но това не означава, че не вярвам в моя Бог. Не означава, че не мoжеш да вярваш в свой собствен, въпреки че не вярваш в това, което са искали от теб! Вярата не се иска, тя е просто поредният избор, който трябва да направим.

Светът бил прогнило място, враждебност, дискриминация, глад, войни, става все по-зле, нали така? Аз вярвам, че един ден това няма да е така, вярвам в прекрасната соул музика, вярвам в олимпийските шамшиони, които символизират упоритостта и непримиримостта на човека. Вярвам в майките, които отглеждат своите деца, вярвам в детската милувка, смях, прегръдка… вярвам в това, което искам, и не виждам онова, което за мен не съществува.

Доброто или лошото, да се обидиш или да се засмееш, да направиш жест или да пренебрегнеш, да посадиш цвете или да стъпчеш охлювче - ти избираш. Любовта или страха, ти избираш в кое да повярваш. Ти избираш своя Бог, защото светът, в който живееш, е твоя собствена проекция: ти избираш декорите, обитателите, цветовете и всичко останало, че и боговете.

Да вярваш е избор, аз съм избрал, а ти?

Други статии:

No comments:

Post a Comment