Wednesday, August 19, 2015

Червено или зелено


www.johnnyleungphotography.com



Пак съм аз и моите отегчителни, злободневни истории. Просто обичам да пиша, ей така, да убивам времето, което казват, било безценно. Та щом е толкоз безценно, нека го използвам както си трябва.


Сряда, малкият петък, ама хич не ми беше петъчно… ставането трудно, алармата отново бе най-големият ми враг. Успах се. Пих чашка кафе, мих зи зъбите бързичко. Грабнах колелото, милия ми другар.


Има нещо специално когато човек кара колело. Не знам за вас, но при мен се създава усещането за свобода и летене. Скоростта ми харесва. Вятърът гали бузите ми, челото ми и развява дрехите ми, чувствам се като на палубата на Титаник, разперил широко ръце и чакам, чакам...


… на поредния светофар. Червеното е един от любимите ми цветове, но хич не ми е драго, когато светне червено на светофара, а съм се разбързал като ураган. Но чакам, правила, закони, трябва да се спазват.


Да, ама не всички мислят така. Винаги ми е била изключително странно поведението на люде, които, ама наистина като абсолютно луди, пресичат булеварди и кръстовища както им падне: пред коли, зад автобуси, под камиони. “Приятен” феномен са и тези, които си пресичат смело на червено. Защо? Винаги съм се питал защо? Днес за малко да сгазя с колелото няколко разбързали се хорица. Докато карах, представете си, имах време и да помисля и да стигна до странни изводи.


Абсолютен и безспорен факт е, че хората, за да рискуват буквало живота си, пресичат неправилно, защото бързат. Закъде? Няма значение, важен е поривът: бързам! Но като се замисля, пресичайки на светофар, печелиш в най-добрия случай минута-две. Заслужава ли си? Да, печелиш минута-две, а за по-малко от секунда животът ти може да си отлети… и не само твоя, а множество други човешки съдби ще бъдат повлияни от едно глупаво, емоционално решение.

Но не само. Повечето от тези хора са изнервени трудещи се, обикновени български люде. Люде, които чакат цял живот Промяната. Хора, които чакат някой да ги “оправи”. Хора, които изчакват щастието да кацне един ден и на техния балкон. Е, за такива неща се чака, драги мои. Виж, за да спечелиш 56 секунди, рискувайки живота си, си заслужава… Разни хора, разни идеали. Хубав ден!

4 comments:

  1. Best place to get all the lovely hindi songs lyrics here for free and enjoy the songs. Sing your favourite Bollywood songs with us by getting the lyrics of all Bollywood songs here for free. hindi songs lyrics

    ReplyDelete
  2. Apply right away for freelance modelling jobs in India, sings jobs, freelance artists jobs, freelance stylist and makeup artists jobs in India.
    jobs for models

    ReplyDelete
  3. Start your Christmas by giving gifts to your grandparents. Buy gifts for grandma and grandpa from the best gifts store. gifts for couples

    ReplyDelete
  4. Looking for the facebook and whatsapp status, life quotes in hindi? Get the best quotes in motivational, inspirational, life etc. hindi motivational quotes

    ReplyDelete